De ideale communicatieafdeling levert maatwerk


november 1, 2018 4:15 pm - 5:10 pm

Markeren en Delen

Chantal Kolleman
Noortje Slot

Dé ideale communicatieafdeling en -aanpak bestaat niet. Vandaar dat wij je in deze workshop in drie stappen laten zien hoe je de communicatie het beste kunt organiseren op basis van jouw organisatie, project of opgave. Want geen organisatie, project of opgave is gelijk. De stappen laten ook zien in welke rol je als communicatieprofessional het meest effectief bent en geven je handvatten voor het inrichten van jouw ideale communicatieafdeling. Een communicatieafdeling die op de juiste manier kan bijdragen aan een ‘communicatieve organisatie’. Want steeds meer bestuurders, directeuren en andere leidinggevenden spreken over deze ‘communicatieve organisatie’. Maar wat betekent dit voor je communicatieaanpak in de praktijk? Aan de hand van een casus van de gemeente Hollands Kroon brengen we het maatwerk in kaart, omdat behoeften, omstandigheden en verhoudingen tussen de organisatie en de omgeving nooit hetzelfde zijn. Deze workshop van HVR Group, sponsor van de Galjaarddag, is voor communicatieprofessionals die vanuit de behoefte van de organisatie hun functie willen vormgeven en de effectiviteit van de communicatieafdeling in de organisatie willen vergroten.