WP_Query Object ( [query] => Array ( [post_type] => exhibitor [paged] => 1 [order] => ASC [posts_per_page] => 12 [exhibitor-category] => finalisten-2017 ) [query_vars] => Array ( [post_type] => exhibitor [paged] => 1 [order] => ASC [posts_per_page] => 12 [exhibitor-category] => finalisten-2017 [error] => [m] => [p] => 0 [post_parent] => [subpost] => [subpost_id] => [attachment] => [attachment_id] => 0 [name] => [static] => [pagename] => [page_id] => 0 [second] => [minute] => [hour] => [day] => 0 [monthnum] => 0 [year] => 0 [w] => 0 [category_name] => [tag] => [cat] => [tag_id] => [author] => [author_name] => [feed] => [tb] => [meta_key] => [meta_value] => [preview] => [s] => [sentence] => [title] => [fields] => [menu_order] => [embed] => [category__in] => Array ( ) [category__not_in] => Array ( ) [category__and] => Array ( ) [post__in] => Array ( ) [post__not_in] => Array ( ) [post_name__in] => Array ( ) [tag__in] => Array ( ) [tag__not_in] => Array ( ) [tag__and] => Array ( ) [tag_slug__in] => Array ( ) [tag_slug__and] => Array ( ) [post_parent__in] => Array ( ) [post_parent__not_in] => Array ( ) [author__in] => Array ( ) [author__not_in] => Array ( ) [ignore_sticky_posts] => [suppress_filters] => [cache_results] => 1 [update_post_term_cache] => 1 [lazy_load_term_meta] => 1 [update_post_meta_cache] => 1 [nopaging] => [comments_per_page] => 50 [no_found_rows] => [taxonomy] => exhibitor-category [term] => finalisten-2017 ) [tax_query] => WP_Tax_Query Object ( [queries] => Array ( [0] => Array ( [taxonomy] => exhibitor-category [terms] => Array ( [0] => finalisten-2017 ) [field] => slug [operator] => IN [include_children] => 1 ) ) [relation] => AND [table_aliases:protected] => Array ( [0] => sabcday_4_term_relationships ) [queried_terms] => Array ( [exhibitor-category] => Array ( [terms] => Array ( [0] => finalisten-2017 ) [field] => slug ) ) [primary_table] => sabcday_4_posts [primary_id_column] => ID ) [meta_query] => WP_Meta_Query Object ( [queries] => Array ( ) [relation] => [meta_table] => [meta_id_column] => [primary_table] => [primary_id_column] => [table_aliases:protected] => Array ( ) [clauses:protected] => Array ( ) [has_or_relation:protected] => ) [date_query] => [request] => SELECT SQL_CALC_FOUND_ROWS sabcday_4_posts.ID FROM sabcday_4_posts LEFT JOIN sabcday_4_term_relationships ON (sabcday_4_posts.ID = sabcday_4_term_relationships.object_id) WHERE 1=1 AND ( sabcday_4_term_relationships.term_taxonomy_id IN (17) ) AND sabcday_4_posts.post_type = 'exhibitor' AND (sabcday_4_posts.post_status = 'publish') GROUP BY sabcday_4_posts.ID ORDER BY sabcday_4_posts.post_date ASC LIMIT 0, 12 [posts] => Array ( [0] => WP_Post Object ( [ID] => 569 [post_author] => 10 [post_date] => 2017-02-06 14:34:35 [post_date_gmt] => 2017-02-06 13:34:35 [post_content] => https://youtu.be/z1H52ieBsUI Week tegen Kindermishandeling start dialoog over drempels om niet weg te kijken Je kunt nu  je stem uitbrengen voor de Galjaard publieksprijs.
  1. Waarom verdient Week tegen Kindermishandeling de Galjaardprijs? 
Er zijn eigenlijk drie redenen waarom de Week tegen Kindermishandeling de Galjaardprijs verdient:  
  1. Wat gaf de meeste positieve energie?
“Je merkte dat iedereen graag zijn of haar steentje wilde bijdragen aan de campagne. Een keer vragen om mee te helpen was genoeg en dat is best bijzonder. Dat gold voor samenwerkingspartners zoals de politie, OM, Veilig Thuis, GGD-GHOR, en het NJI, maar ook voor vele BN-ers en bloggers die zich belangeloos inzetten voor onze campagne. Van Peter R. de Vries tot Alexander Pechtold. En van Kim Feenstra tot Lasse Schone. Daarnaast is het natuurlijk super als de campagne mooie resultaten oplevert. En dat is het geval. Online hebben ongeveer 350.000 kijkers de video bekeken. In de comments bij de films zag je sterk de door ons gewenste dialoog over het al dan niet in actie komen bij een vermoeden van kindermishandeling. De Facebook-posts met BN-ers hebben samen 425.000 mensen bereikt. Ook stond de campagne op nummer 1 van de lijst trending topics op Twitter. De campagne heeft geleid tot maar liefst 1162 publicaties, op radio, televisie, online en print. Zo waren er mooie artikelen in nagenoeg alle landelijke kranten en items in onder meer het NOS-journaal, RTL-journaal, Hart van Nederland, Goedemorgen Nederland en RTL Boulevard. De media-uitingen hadden een totale PR-waarde van ruim 15 miljoen euro. Het aantal bezoekers van de website www.vooreenveiligthuis.nl waar naar werd verwezen voor meer informatie is bijna verdubbeld.”  
  1. Heb je een tip voor communicatiecollega’s?
“Deze inzending is een mooi voorbeeld van het koppelen van onderzoek, strategie, creativiteit en een strakke uitvoering. We hebben de door onderzoek verkregen inzichten vertaald in een scherpe communicatiestrategie en een aantrekkelijk creatief concept. In combinatie met onze mediastrategie heeft dit tot mooie output geleid. Een andere tip: zoek zo veel als mogelijk de samenwerking met andere partijen die eenzelfde doel nastreven: eendracht maakt communicatiekracht!”  
  1. Wat houdt de campagne precies in? 
“Ieder jaar worden in ons land naar schatting 119.000 kinderen thuis mishandeld, verwaarloosd of misbruikt. Dat zijn meer kinderen dan de Amsterdam ArenA en De Kuip samen kunnen herbergen. Ook komen jaarlijks tientallen kinderen om door mishandeling. Schokkende cijfers.  Mishandelde kinderen durven er vaak zelf niet over te praten. Ze hebben belangrijke anderen in de omgeving nodig die hun signalen opmerken en in actie komen. De Taskforce kindermishandeling en seksueel misbruik organiseerde daarom in 2016 de Week tegen Kindermishandeling. De boodschap van de campagne was helder: kijk niet weg bij een vermoeden van kindermishandeling! In actie komen blijkt voor veel mensen echter nog niet zo vanzelfsprekend. Uit onderzoek wisten we dat veel mensen niets doen bij een vermoeden van kindermishandeling. Zo komt 45% van de Nederlanders pas in actie als ze zeker weet dat er sprake is van kindermishandeling. En dat is vreselijk jammer, want de meeste vermoedens blijken achteraf terecht. Naast onzekerheid over het eigen gevoel zijn er nog andere drempels om niet in actie te komen bij een vermoeden van kindermishandeling, bijvoorbeeld angst voor de consequenties. We hebben daarom in onze campagne ingezet op het bijbrengen van kennis over hoe je kindermishandeling herkent en op het stimuleren van de dialoog over de drempels om in te grijpen. Deze discussie kon maar tot één logische conclusie leiden: het belang van het kind moet altijd voorop staan. De online-dialoog werd gestimuleerd door het verspreiden van twee indrukwekkende 360 graden-YouTube-films (https://www.youtube.com/watch?v=MGV-gNSW4OY   en  https://www.youtube.com/watch?v=bhI1PL3bAFI)  waarin mensen letterlijk zien wat de gevolgen zijn als zij wegkijken bij een vermoeden van kindermishandeling. Ook maakten we gebruik van de belangeloze inzet van vele BN-ers, bloggers en influencers. De campagne richtte zich ook op de offline dialoog. Door het land zijn meer dan 200 activiteiten georganiseerd rondom het thema kindermishandeling: gastlessen op scholen, theaterstukken, symposia en chatsessies. Deze activiteiten gaven een mooie impuls aan de lokale en regionale media-aandacht.  Om verzekerd te zijn van voldoende landelijke media-exposure, werd de kick-off van de Week gekoppeld aan ‘hard nieuws’. Voor de kick-off was er een persgesprek waar de Taskforce haar eindrapportage ‘ik kijk niet weg’ presenteerde. Het advies om het aantal mishandelde kinderen binnen tien jaar te halveren, had veel nieuwswaarde. Hierdoor waren bijna alle landelijke media aanwezig en was die week de voorzitter van de Taskforce Eberhard van der Laan exclusief te gast bij RTL Late Night. [embed]https://www.youtube.com/watch?v=MGV-gNSW4OY[/embed] [embed]https://www.youtube.com/watch?v=bhI1PL3bAFI[/embed] Voor meer informatie check http://www.weektegenkindermishandeling.nl   [post_title] => Week tegen Kindermishandeling [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => week-tegen-kindermishandeling [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2017-04-24 11:21:23 [post_modified_gmt] => 2017-04-24 10:21:23 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://cday.nl/galjaarddag/?post_type=exhibitor&p=569 [menu_order] => 0 [post_type] => exhibitor [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) [1] => WP_Post Object ( [ID] => 616 [post_author] => 10 [post_date] => 2017-03-06 14:21:25 [post_date_gmt] => 2017-03-06 13:21:25 [post_content] => https://youtu.be/2DwKLVAogX4 De Centrale As stimuleert beleving, betrokkenheid en begrip bij Fries infraproject Je kunt nu  je stem uitbrengen voor de Galjaard publieksprijs.
  1. Waarom verdient de Centrale As de Galjaardprijs?
“Het is ons gelukt door onze communicatiestrategie om een negatieve stemming om te buigen in een positief gevoel. Dit heeft geleid tot een intensieve samenwerking met de inwoners van Noordoost Fryslân. De Centrale As is het grootste infraproject van provincie Fryslân. In de regio Noordoost Fryslân is oktober 2016 de nieuwe dubbelbaans autoweg tussen Dokkum en Nijega in gebruik genomen. Voordat de uitvoering in 2012 begon was er weerstand in het gebied. Uiteraard waren er ook veel voorstanders, maar tegenstanders riepen het hardst en dit bepaalde ook de beeldvorming in de media. Ons doel met de communicatie was: hoe kunnen we een gevoel van trots creëren? Inwoners laten ervaren: deze weg is van ons! Gaandeweg het project groeide de betrokkenheid van de inwoners, met als hoogtepunt de openingsfestiviteiten van afgelopen jaar. We wilden hier geen bestuurdersfeestje van maken, maar een feest voor alle inwoners. We kregen veel ideeën binnen voor de opening. Uiteindelijk ontstonden er vier evenementen die zijn bedacht en georganiseerd door inwoners van het gebied. Namelijk: een culturele busreis langs de dorpen, een uitverkocht openluchttheater in het aquaduct, een groot sportevenement op de nieuwe weg met verschillende wedstrijden en ook 20.000 recreatieve deelnemers, en een negen kilometer lange handelsroute over De Centrale As met zo’n 60.000 bezoekers. Door de grote belangstelling en betrokkenheid van de inwoners is de opening als een feest van het gebied ervaren.”  
  1. Wat gaf de meeste positieve energie?
“De maandelijkse bustours waren steeds binnen twee dagen ‘uitverkocht’, de Dag van de Bouw werd altijd goed bezocht, maar het hoogtepunt was toch echt wel het programma ‘Foarút oer de As’ (Vooruit over de As) met alle openingsevenementen. De grote stroom deelnemers bij het sportevenement en bezoekers bij de handelsroute die niet op leek te houden, de vele vrijwilligers die hun bijdrage leverden en de enthousiaste reacties gaven ons veel positieve energie. Net als de grote betrokkenheid van schoolkinderen die we bereikten met verschillende educatieprojecten.”  
  1. Heb je een tip voor communicatiecollega’s?
“Betrek de omgeving erbij! Een projectbureau midden in het gebied waar inwoners met hun vragen gewoon binnen kunnen lopen tijdens werkdagen, maar vooral ook ’s avonds en in de weekenden bereikbaar zijn via telefoon en social media. En projectleiders die maandelijks hun vrije zaterdag opgeven om reisleider in de bustour langs de werkzaamheden te zijn. Er was geen van 9 tot 5 mentaliteit. De ideeën die we binnen kregen voor de opening hebben we verzameld en toen contact opgenomen met de indieners. De vier evenementen zijn georganiseerd door inwoners en verenigingen uit het gebied, gefaciliteerd door ons. Hierdoor werd het echt een feest van het gebied zelf en voelden inwoners zich erg betrokken. Een andere tip is: doe wat je zegt. Wees eerlijk en daardoor betrouwbaar.“  
  1. Wat houdt de campagne precies in? 
“De communicatie van De Centrale As kenmerkte zich door de 3 B’s: Begrip kweken, Betrekken en Beleven. Dit deden we door ons projectbureau in het gebied als ‘open huis’ in te zetten, door onze intensieve contacten met dorpsbelangen die de schakel vormden met de inwoners, en door basisscholieren via educatieprojecten te betrekken. We organiseerden maandelijks een bustour om de inwoners de bouw van de weg te laten beleven. De beleving, de betrokkenheid en het begrip kende z’n hoogtepunt tijdens de openingsevenementen.“ [embed]https://www.youtube.com/watch?v=6oYm1_8dnBA&feature=youtu.be%20[/embed] Voor meer informatie check http://www.decentraleas.nl/foarutoerdeas [post_title] => De Centrale As / Foarút oer de As [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => foarut-oer-de-as-openingsprogramma-van-de-centrale-as [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2017-04-24 11:19:54 [post_modified_gmt] => 2017-04-24 10:19:54 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://cday.nl/galjaarddag/?post_type=exhibitor&p=616 [menu_order] => 0 [post_type] => exhibitor [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) [2] => WP_Post Object ( [ID] => 635 [post_author] => 10 [post_date] => 2017-03-13 16:44:47 [post_date_gmt] => 2017-03-13 15:44:47 [post_content] => https://youtu.be/3IAAY3_I23g Zuyderland live! geeft met live video kijkje achter de schermen bij ziekenhuis Je kunt nu  je stem uitbrengen voor de Galjaard publieksprijs.
  1. Waarom verdient Zuyderland live! de Galjaardprijs?
“Altijd al eens een kijkje willen nemen achter de schermen van één van Nederlands grootste ziekenhuizen? Verschillende professionals nemen je live en online mee en laten je zien wat er dagelijks gebeurt. Loop rond op een groot laboratorium, kijk live mee met een galblaasoperatie en praat mee bij Zuyderland live! Daarmee is Zuyderland Live! de digitale brug die het ziekenhuis letterlijk live in contact brengt en verbindt met al onze belangstellenden. Zij stellen ons vragen en wij horen in welke onderwerpen zij interesse hebben. Onderdeel zijn van een live uitzending vergroot de kijkerservaring: het is een nieuwe vorm van patiëntvoorlichting. Geen statische reportage maar gewoon met een iPhone7. Ook geeft  Zuyderland live! nieuwe inzichten, die we steeds vaker inzetten. Het zorgt ervoor dat we als communicatie- en zorgprofessionals ervaren hoe het is om de gebruikelijke kaders los te laten. En het  resulteert in brede interne sparring over de toekomst van online communicatie met onze patiënten/cliënten, hun omgeving en andere belangstellenden. Dat komt onze toekomstige communicatie ten goede. Met onze live uitzending hebben we bijna 65.000 mensen bereikt, 400 mensen hebben een vraag gesteld of reactie gegeven en de uitzending is 648 keer gedeeld op Facebook. Sprekende cijfers voor een activiteit met een dergelijke beperkte omvang en budget.”  
  1. Wat gaf de meeste positieve energie?
“In de zorgwereld is voorspelbaarheid en controle vaak een randvoorwaarde voor communicatie. Beide waren prominent aanwezig in de communicatie voor we met Zuyderland live! begonnen. Dit vraagt een 'open houding' en durf van alle betrokkenen in verband met moeilijke, kritische vragen of technische issues die zich wellicht voordoen. Die extra risico's hebben niet voor problemen gezorgd die we niet hebben kunnen tackelen. De bijhorende kansen hebben wel een uniek inzicht in onze wereld gegeven en een intieme gebruikerservaring. Onze professionele medewerkers en medisch specialisten kijken blijvend anders naar communicatieve mogelijkheden, daar maken we nu al gebruik van.“  
  1. Heb je een tip voor communicatiecollega’s?
“Denken, durven, doen vanuit en met vakkennis. Gebruik maken van een transmediale aanpak en stappen durven maken van informeren naar communiceren, dialoog aangaan tot interactie. Zekere kaders los durven te laten, vertrouwen op intuïtie en creativiteit, alleen richting geven en daar waar nodig bijsturen. Het live streamen van video brengt uiteraard risico's met zich mee. Kijkers kunnen reageren op wat we doen en technisch kan een stream mankementen vertonen. We zijn echter bereid om deze risico's te nemen om zo ook onszelf te prikkelen om communicatief grenzen op te zoeken, te overschrijden en zoveel als mogelijk aansluiting te vinden bij manieren waarop onze cliënten vandaag media gebruiken.”  
  1. Wat houdt de campagne precies in?
“De start voor Zuyderland live! is een transmediaal jaarverslag, een handzame folder met ‘Zapper’ voor augmented reality waarin de voorzitter van de Raad van Bestuur de kijker kort meeneemt naar 1 jaar Zuyderland ziekenhuis vanuit allerlei persoonlijke perspectieven. In Zuyderland Live! geven we belangstellenden een online inkijkje (inclusief de mogelijkheid om vragen te stellen) aan de hand van telkens een andere Zuyderland-professional. Voorzitter David Jongen laat zien wat er dagelijks gebeurt in één van Nederlands grootste laboratoria, maar iedereen kan ook live meekijken over de schouder van chirurgen bij een galblaasoperatie.“ Voor meer informatie check http://www.1limburg.nl/live-operatie-zuyderland-facebook-groot-succes [post_title] => Zuyderland live! [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => zuyderland-live [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2017-04-24 11:22:55 [post_modified_gmt] => 2017-04-24 10:22:55 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://cday.nl/galjaarddag/?post_type=exhibitor&p=635 [menu_order] => 0 [post_type] => exhibitor [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) [3] => WP_Post Object ( [ID] => 722 [post_author] => 10 [post_date] => 2017-03-21 12:29:29 [post_date_gmt] => 2017-03-21 11:29:29 [post_content] => https://youtu.be/UJjLLH3Med0 113 zelfmoordpreventie doorbreekt taboe met ‘de vraag van je leven’ Je kunt nu  je stem uitbrengen voor de Galjaard publieksprijs.
  1. Waarom verdient 113 de Galjaardprijs?
“Wij verdienen niet de Galjaardprijs, maar het bijzondere onderwerp verdient deze wél. Al was het maar als erkenning dat de Stichting 113 Zelfmoordpreventie het heeft aangedurfd om rond zo'n precair onderwerp een landelijke campagne te maken. Dat verdient alleen al alle lof. En natuurlijk ook de mensen die hebben meegewerkt aan deze campagne, zoals de 'ervaringsdeskundigen'. Je kunt ook zeggen dat het doel erkenning verdient: we proberen met deze campagne letterlijk het verschil te maken tussen leven en dood. Om daar met ons vak 'communicatie' een bijdrage aan te kunnen leveren, dat is toch fantastisch?”  
  1. Wat gaf de meeste positieve energie?
“De betrokkenheid van iedereen met wie we de campagne hebben ontwikkeld. Er komt zo'n energie vrij als je met elkaar het gevoel hebt echt verschil te maken! Er zijn ontzettend veel mensen betrokken geweest: van 113-medewerkers tot experts op dit gebied, van ervaringsdeskundigen tot hulpverleners. Je kunt je misschien voorstellen: dat levert enorm indrukwekkende verhalen op. In de 24 jaar dat wij als O-bureau bestaan, is dit met stip op één de campagne waar we het meest trots op zijn.”  
  1. Heb je een tip voor communicatiecollega’s?
“Neem de tijd voor zorgvuldig onderzoek. We hebben heel veel gepraat met mensen om erachter te komen waar het in essentie om draait. Dan hoor je bijvoorbeeld iemand zeggen ‘Maar ik durf er gewoon niet naar te vragen!’ En dat is zo zonde als je bedenkt dat 99% van de mensen van wie de zelfmoordpoging niet is gelukt, later blij zijn dat ze nog leven. Als je je dát realiseert, dat mensen niet dood willen, maar zelfmoord op dat moment als de enige uitweg zien… Dan weet je dat het echt belangrijk is om het taboe op praten over zelfmoord te doorbreken. Maar hoe doe je dat? Om dat uit te vinden kun je het alleen maar toetsen bij de doelgroep, de ervaringsdeskundigen. Raken we de juiste snaar met 'de vraag van je leven'?”  
  1. Wat houdt de campagne precies in? 
“De ambitie is stevig. Elke dag plegen 5 mensen in ons land zelfmoord. Daarnaast belanden er ook nog eens dagelijks 40 mensen op de Spoedeisende Hulp na een zelfmoordpoging. Wij willen het aantal zelfmoorden in Nederland halveren. Dat is een stevige ambitie, dat lukt natuurlijk niet alleen met een campagne. Daar zijn heel veel partijen voor nodig. Maar de campagne kan wel goed helpen bij het doorbreken van het taboe. We willen mensen leren hoe je kunt praten over zelfmoord. Niet alleen het grote publiek, ook professionals. Het is voor iedereen moeilijk, hoe herken je signalen, hoe open je het gesprek, welke vraag kun je stellen? Want het is echt zo: met een vraag kan je echt levens redden. Jij ook!”   https://www.youtube.com/watch?v=AE1hJ-SafWI&t=9s Voor meer informatie check  https://www.113.nl/stel-de-vraag-van-je-leven [post_title] => 113 zelfmoordpreventie [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => stel-de-vraag-van-je-leven [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2017-04-25 15:33:43 [post_modified_gmt] => 2017-04-25 14:33:43 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://cday.nl/galjaarddag/?post_type=exhibitor&p=722 [menu_order] => 0 [post_type] => exhibitor [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) [4] => WP_Post Object ( [ID] => 718 [post_author] => 10 [post_date] => 2017-03-21 12:29:58 [post_date_gmt] => 2017-03-21 11:29:58 [post_content] => https://youtu.be/kXNm6PgDBe0 CityLab010 geeft ruimte aan ontmoetingen en ideeën voor de stad van morgen Je kunt nu  je stem uitbrengen voor de Galjaard publieksprijs.
  1. Waarom verdient CityLab010 de Galjaardprijs?
“Bij CityLab010 zien we de stad als opdrachtgever. Want wie weet beter wat de stad nodig heeft? CityLab010 is dé werkplaats voor de stad van morgen en zorgt ervoor dat de dromers, denkers en doeners elkaar weten te vinden, online en offline. De ontmoeting tussen mensen staat hier voorop. Bij CityLab010 zorgen we ervoor dat men elkaar vindt en dat we aansluiten op de wereld van plannenmakers. Dit komt overal in terug: in de taal, de vormgeving met de look en feel van de stad, de locatie waar men elkaar ontmoet, enzovoort. We hebben een community opgezet met een brede vertegenwoordiging van ambtenaren, Rotterdammers en maatschappelijke partners zoals de Rabobank, Ploum, Lodder Princen en de Hogeschool Rotterdam. We zorgen ervoor dat deze krachtige community de innovatieve Rotterdammers verder helpen met hun ambitie om van Rotterdam een nóg leukere, betere en fijnere stad te maken.“  
  1. Wat gaf de meeste positieve energie?
“Bezoek een event van CityLab010 en de energie spat ervan af. De gedrevenheid van iedereen (van plannenmaker tot ambtenaar tot stadsexpert) en de liefde voor de stad zorgen ervoor dat iedereen nét dat stapje meer zet. Ook de partners met wie we aan de communicatie werken, Tappan en Hoppinger geven ons de energie: met dezelfde bevlogenheid proberen zij met CityLab010 van betekenis te zijn voor de stad.”  
  1. Heb je een tip voor communicatiecollega’s?
“Zie communicatie niet als een apart ‘vak’! Wees je ervan bewust dat binnen het projectteam communicatie van iedereen is. Die verantwoordelijkheid zorgt ervoor dat het project alleen maar beter wordt. Daar hoort loslaten bij.”  
  1. Wat houdt de CityLab010 campagne precies in? 
“Rotterdammers hebben veel goede ideeën om hun stad te ontwikkelen tot een nóg aantrekkelijkere plek om te wonen, werken en studeren. Je hoeft in Rotterdam geen ambtenaar te zijn om bij te dragen aan oplossingen voor maatschappelijke vraagstukken. Het college van de gemeente Rotterdam wil met CityLab010 ruimte geven voor innovatieve plannen van Rotterdammers en wil daarbij ook op een andere manier samenwerken met de stad. CityLab010 ondersteunt deze wens door initiatiefnemers met elkaar te verbinden, expertise vanuit de stad en de gemeente aan te bieden en een eenmalige financiële bijdrage beschikbaar te stellen. Met CityLab010 draagt Rotterdam dus bij aan de sociale innovatie in de stad en de vernieuwing in traditionele rolopvatting van ambtenaren en bestuurders. Het is dé werkplaats voor de stad van morgen. De afgelopen jaren hebben honderden plannenmakers meegedaan aan CityLab010 en kunnen profiteren van de community. Uiteindelijk hebben in 2015 en 2016 bijna honderd plannenmakers een startsubsidie ontvangen en zijn er tientallen plannen langs een andere weg verder op weg geholpen.“ https://youtu.be/7ZiPtzo0OdE Voor meer informatie check http://www.citylab010.nl [post_title] => CityLab010 [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => citylab010 [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2017-04-26 10:15:20 [post_modified_gmt] => 2017-04-26 09:15:20 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://cday.nl/galjaarddag/?post_type=exhibitor&p=718 [menu_order] => 0 [post_type] => exhibitor [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) ) [post_count] => 5 [current_post] => -1 [in_the_loop] => [post] => WP_Post Object ( [ID] => 569 [post_author] => 10 [post_date] => 2017-02-06 14:34:35 [post_date_gmt] => 2017-02-06 13:34:35 [post_content] => https://youtu.be/z1H52ieBsUI Week tegen Kindermishandeling start dialoog over drempels om niet weg te kijken Je kunt nu  je stem uitbrengen voor de Galjaard publieksprijs.
  1. Waarom verdient Week tegen Kindermishandeling de Galjaardprijs? 
Er zijn eigenlijk drie redenen waarom de Week tegen Kindermishandeling de Galjaardprijs verdient:  
  1. Wat gaf de meeste positieve energie?
“Je merkte dat iedereen graag zijn of haar steentje wilde bijdragen aan de campagne. Een keer vragen om mee te helpen was genoeg en dat is best bijzonder. Dat gold voor samenwerkingspartners zoals de politie, OM, Veilig Thuis, GGD-GHOR, en het NJI, maar ook voor vele BN-ers en bloggers die zich belangeloos inzetten voor onze campagne. Van Peter R. de Vries tot Alexander Pechtold. En van Kim Feenstra tot Lasse Schone. Daarnaast is het natuurlijk super als de campagne mooie resultaten oplevert. En dat is het geval. Online hebben ongeveer 350.000 kijkers de video bekeken. In de comments bij de films zag je sterk de door ons gewenste dialoog over het al dan niet in actie komen bij een vermoeden van kindermishandeling. De Facebook-posts met BN-ers hebben samen 425.000 mensen bereikt. Ook stond de campagne op nummer 1 van de lijst trending topics op Twitter. De campagne heeft geleid tot maar liefst 1162 publicaties, op radio, televisie, online en print. Zo waren er mooie artikelen in nagenoeg alle landelijke kranten en items in onder meer het NOS-journaal, RTL-journaal, Hart van Nederland, Goedemorgen Nederland en RTL Boulevard. De media-uitingen hadden een totale PR-waarde van ruim 15 miljoen euro. Het aantal bezoekers van de website www.vooreenveiligthuis.nl waar naar werd verwezen voor meer informatie is bijna verdubbeld.”  
  1. Heb je een tip voor communicatiecollega’s?
“Deze inzending is een mooi voorbeeld van het koppelen van onderzoek, strategie, creativiteit en een strakke uitvoering. We hebben de door onderzoek verkregen inzichten vertaald in een scherpe communicatiestrategie en een aantrekkelijk creatief concept. In combinatie met onze mediastrategie heeft dit tot mooie output geleid. Een andere tip: zoek zo veel als mogelijk de samenwerking met andere partijen die eenzelfde doel nastreven: eendracht maakt communicatiekracht!”  
  1. Wat houdt de campagne precies in? 
“Ieder jaar worden in ons land naar schatting 119.000 kinderen thuis mishandeld, verwaarloosd of misbruikt. Dat zijn meer kinderen dan de Amsterdam ArenA en De Kuip samen kunnen herbergen. Ook komen jaarlijks tientallen kinderen om door mishandeling. Schokkende cijfers.  Mishandelde kinderen durven er vaak zelf niet over te praten. Ze hebben belangrijke anderen in de omgeving nodig die hun signalen opmerken en in actie komen. De Taskforce kindermishandeling en seksueel misbruik organiseerde daarom in 2016 de Week tegen Kindermishandeling. De boodschap van de campagne was helder: kijk niet weg bij een vermoeden van kindermishandeling! In actie komen blijkt voor veel mensen echter nog niet zo vanzelfsprekend. Uit onderzoek wisten we dat veel mensen niets doen bij een vermoeden van kindermishandeling. Zo komt 45% van de Nederlanders pas in actie als ze zeker weet dat er sprake is van kindermishandeling. En dat is vreselijk jammer, want de meeste vermoedens blijken achteraf terecht. Naast onzekerheid over het eigen gevoel zijn er nog andere drempels om niet in actie te komen bij een vermoeden van kindermishandeling, bijvoorbeeld angst voor de consequenties. We hebben daarom in onze campagne ingezet op het bijbrengen van kennis over hoe je kindermishandeling herkent en op het stimuleren van de dialoog over de drempels om in te grijpen. Deze discussie kon maar tot één logische conclusie leiden: het belang van het kind moet altijd voorop staan. De online-dialoog werd gestimuleerd door het verspreiden van twee indrukwekkende 360 graden-YouTube-films (https://www.youtube.com/watch?v=MGV-gNSW4OY   en  https://www.youtube.com/watch?v=bhI1PL3bAFI)  waarin mensen letterlijk zien wat de gevolgen zijn als zij wegkijken bij een vermoeden van kindermishandeling. Ook maakten we gebruik van de belangeloze inzet van vele BN-ers, bloggers en influencers. De campagne richtte zich ook op de offline dialoog. Door het land zijn meer dan 200 activiteiten georganiseerd rondom het thema kindermishandeling: gastlessen op scholen, theaterstukken, symposia en chatsessies. Deze activiteiten gaven een mooie impuls aan de lokale en regionale media-aandacht.  Om verzekerd te zijn van voldoende landelijke media-exposure, werd de kick-off van de Week gekoppeld aan ‘hard nieuws’. Voor de kick-off was er een persgesprek waar de Taskforce haar eindrapportage ‘ik kijk niet weg’ presenteerde. Het advies om het aantal mishandelde kinderen binnen tien jaar te halveren, had veel nieuwswaarde. Hierdoor waren bijna alle landelijke media aanwezig en was die week de voorzitter van de Taskforce Eberhard van der Laan exclusief te gast bij RTL Late Night. [embed]https://www.youtube.com/watch?v=MGV-gNSW4OY[/embed] [embed]https://www.youtube.com/watch?v=bhI1PL3bAFI[/embed] Voor meer informatie check http://www.weektegenkindermishandeling.nl   [post_title] => Week tegen Kindermishandeling [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => week-tegen-kindermishandeling [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2017-04-24 11:21:23 [post_modified_gmt] => 2017-04-24 10:21:23 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://cday.nl/galjaarddag/?post_type=exhibitor&p=569 [menu_order] => 0 [post_type] => exhibitor [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) [comment_count] => 0 [current_comment] => -1 [found_posts] => 5 [max_num_pages] => 1 [max_num_comment_pages] => 0 [is_single] => [is_preview] => [is_page] => [is_archive] => 1 [is_date] => [is_year] => [is_month] => [is_day] => [is_time] => [is_author] => [is_category] => [is_tag] => [is_tax] => 1 [is_search] => [is_feed] => [is_comment_feed] => [is_trackback] => [is_home] => [is_404] => [is_embed] => [is_paged] => [is_admin] => [is_attachment] => [is_singular] => [is_robots] => [is_posts_page] => [is_post_type_archive] => [query_vars_hash:WP_Query:private] => 809d620cbade378dfecc235faa27fd39 [query_vars_changed:WP_Query:private] => [thumbnails_cached] => [stopwords:WP_Query:private] => [compat_fields:WP_Query:private] => Array ( [0] => query_vars_hash [1] => query_vars_changed ) [compat_methods:WP_Query:private] => Array ( [0] => init_query_flags [1] => parse_tax_query ) )

Week tegen Kindermishandeling

Finalisten 2017 Genomineerden 2017 Inzendingen 2017

De Centrale As / Foarút oer de As

Finalisten 2017 Genomineerden 2017 Inzendingen 2017

Zuyderland live!

Finalisten 2017 Genomineerden 2017 Inzendingen 2017

113 zelfmoordpreventie

Finalisten 2017 Genomineerden 2017 Inzendingen 2017

CityLab010

Finalisten 2017 Genomineerden 2017 Inzendingen 2017